Ofte stillede spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål

expondo's FAQ

 

Rådgivning & information

Hvor kan jeg få svar på mine spørgsmål?

Vores salgsteam står klar til at besvare dine spørgsmål og rådgive om vores produkter. Du kan enten kontakte os via kontaktformularen eller pr. e-mail (info@expondo.dk). Selvfølgelig kan du også ringe til os på 78723482. Vær opmærksom på vores telefontid: man.-fre. 10:00-16:00.

Kan jeg bestille et katalog?

Vores sortiment vokser konstant, derfor har vi valgt kun at have et digitalt katalog der regelmæssigt fyldes med nye varer. Katalogbeskrivelserne af vores forskellige varemærker finder du her. Skulle der alligevel være noget du ikke kan finde, så tøv ikke med at ringe til os på 78723482 eller kontakte os på e-mail info@expondo.dk. Vi er klar til at hjælpe man.-fre. 10:00-16:00.

Bestilling

Er privatkunder også velkomne?

Naturligvis er privatkunder også velkomne. Vores bestillingsformularer er tilpasset både erhvers- og privatkunder. Vi har nu udvidet vores sortiment så meget at der med sikkerhed er mange produkter, der vil falde i privatkundernes smag. Hvis du er usikker på, om en vare passer til dig, så tøv ikke med at kontakte os pr. telefon (78723482) eller pr. e-mail (info@expondo.dk). Vi er klar til at hjælpe dig fra man.-fre. 10:00-16:00.

Kan jeg anullere eller ændre en ordre?

Hvis du ønsker at ændre eller annullere en bestilling, så giv os besked pr. telefon, e-mail eller via kontaktformularen på vores hjemmeside. Kontakt os venligst også hvis varen allerede er afsendt, så vil vi se hvad vi kan gøre.

Jeg har ikke modtaget nogen bekræftelse pr. e-mail efter bestillingen. Er min ordre alligevel gået igennem?

Som regel modtager du en ordrebekræftelse pr. e-mail når du har bestilt. Af denne e-mail fremgår alle detaljer vedrørende bestillingen. Hvis du ikke har modtaget denne e-mail, så kontroller venligst om den er havnet i Spam. Hvis den heller ikke er her, så tag kontakt til os, så vi kan tjekke status på din ordre.

Betaling

Hvilke betalingsmetoder accepteres hos expondo?

Vi tilbyder et bredt udvalg af betalingsmetoder for at imødekomme alle kundeønsker, og vi arbejder til stadighed på at tilføje nye betalingsformer. Du finder en udførlig oversigt over betalingsmetoderne her.

Jeg har valgt bankoverførsel. Hvor finder jeg jeres kontooplysninger?

Så snart du har afgivet din bestilling, sender vi en bekræftelse pr. e-mail. Denne mail indeholder alle de oplysninger der er nødvendige for at foretage bankoverførslen, inkl. kontonummer (IBAN) og BIC.

Det lykkedes ikke at betale med kreditkort. Hvorfor?

Kontroller venligst at de indtastede oplysninger stemmer overens med det, der står på kreditkortet, herunder om du har valgt den rigtige korttype (Visa / MasterCard). Hvis der fortsat er problemer, så kontakt os pr. telefon eller e-mail.

Kan jeg købe uden at betale moms? Hvordan?

Ja, så længe du er bosat i Danmark (eller et andet land uden for Tyskland), og du er firmakunde, kan vi udstede en nettoregning. Skriv til os pr. e-mail info@expondo.dk eller via vores kontaktformular med alle relevante oplysninger inkl. moms- eller CVR-nummer, så vil vi sende en regning uden moms.

Levering og forsendelse

I hvilke lande leverer expondo?

Vi leverer til Danmark og Tyskland.

Hvornår modtager jeg min vare, hvis jeg bestiller den i dag?

En standardforsendelse i Danmark tager normalt 2-4 hverdage, en levering med fragtfirma 4-6 hverdage. Varen afsendes så snart din betaling er gået ind. Hvis du betaler via bankoverførsel, så vær opmærksom på at en udlandsoverførsel typisk tager 3 hverdage.

Hvad koster forsendelsen?

Forsendelsen er gratis.

Hvis varen bliver leveret af et transportfirma, kan jeg så ønske et bestemt leveringstidspunkt?

Transportfirmaet vil tage kontakt til dig pr. e-mail eller telefon for at aftale et nærmere tidspunkt for leveringen. I lighed med normale forsendelser vil du også få udleveret et pakkenummer hvormed du kan følge forsendelsen.

For et par dage siden modtog jeg en bekræftelse på mit køb. Men varen er endnu ikke ankommet. Hvor langt mon den er nået?

I den e-mail du har modtaget, fremgår et pakkenummer. Med dette pakkenummer kan du tage kontakt til pakketransportfirmaet og høre, hvor langt forsendelsen er nået. Skulle dette ikke bringe opklaring, så tag kontakt til os.

Kan jeg afhente varen selv?

Af logistiske årsager er selvafhentning desværre ikke muligt.

Reklamation og returret

Hvordan gør jeg brug af de 100-dages returret?

Udover den almindelige returret tilbyder vi 100 dages returret på produkter af mærket GGG, Goldbrunn, MSW Motor Technics, Physa, Royal Catering, StaMony, Stamos Soldering, Stamos Welding, Steinberg Systems, Ulsonix og Welbach. Det er en betingelse for at bruge denne returret at varen er ubrugt, ubeskadiget og befinder sig i originalindpakning. Vi betaler returforsendelsen og erstatter købsprisen så snart vi har modtaget varen. For yderligere information, se her.

Hvordan gør jeg brug af den normale returret?

Som køber har du altid 14 dages returret. Såfremt du ønsker at returnere din vare, så skriv til os på kundeservice@expondo.dk. Vi vil derefter give instruktioner i hvordan du kan sende varen gratis tilbage til os. Når vi har modtaget varen, vil du få tilbagebetalt købsprisen. For yderligere information om returret, se vores brugervilkår og returpolitik.

Hvordan kan jeg klage?

Hvis du af den ene eller den anden grund ikke er tilfreds, beder vi om en detaljeret problembeskrivelse pr. e-mail til kundeservice@expondo.dk. Vi vil herefter vende tilbage hurtigst muligt. Du er selvfølgelig også velkommen til at ringe til os på tlf. 78723482. For yderligere information om fejl og mangler, se vores brugervilkår. Udover den normale købelov tilbyder vi 3 års garanti på nye, garantimærkede produkter af mærket Goldbrunn, MSW Motor Technics, Physa, Royal Catering, StaMony, Stamos Soldering, Stamos Welding, Steinberg Systems, Ulsonix og Welbach. Her kan du læse de detaljerede garantibestemmelser.

Kan jeg indlevere produktet til reparation et sted i nærheden af hvor jeg bor?

For at give alle kunder den samme serviceoplevelse har vi besluttet, at alle reparationer skal udføres samme sted. Hvis en reparation er nødvendig, eller du blot ønsker en vurdering af, hvorvidt det er nødvendigt med reparation, vil vi bede om en e-mail på kundeservice@expondo.dk. Vi vil herefter vende tilbage hurtigst muligt.

Produkter

Hvor bliver expondos produkter fremstillet?

Produktionsprocessen er henlagt til flere lande. Design og produktudvikling foregår i Tyskland. Produkterne fremstilles og testes på udvalgte fabrikker i Kina. Varerne kontrolleres til stadighed, såvel under produktionen som inden afsendelse til kunderne.

Hvordan bliver varerne emballeret og afsendt?

Emballage og forsendelsesmetode varierer afhængig af varens størrelse og vægt. For nøjagtige oplysninger om hvordan en given vare bliver sendt afsted, så kontakt os venligst med det pågældende varenummer.

Kann ich mir die Ware irgendwo anschauen?

Um Ihnen den bestmöglichen Preis anzubieten, haben wir uns gegen große Verkaufs- und Ausstellungsflächen entschieden. Als Verbraucher haben Sie die Möglichkeit, die Ware innerhalb von 14 Tagen an uns zurückzusenden. Überzeugen Sie sich in aller Ruhe von der Qualität unserer Produkte! Sofern Sie die Produkte nicht aktiv genutzt haben, steht einer vollständigen Rückerstattung des Kaufpreises natürlich nichts entgegen. Wir finden, dass dies sogar noch besser für Sie ist als ein Ausstellungsraum.

Kan jeg se på varerne et eller andet sted?

For at holde prisen nede har vi besluttet os for ikke at have et fysisk butikslokale, hvor vi udstiller og sælger varerne. Men når du modtager varen har du altid 14 dage til at studere den grundigt og beslutte, om du vil beholde eller returnere den. Såfremt du ikke aktivt har anvendt produktet, er det muligt at få købsprisen erstattet.

Sælger I andre varer end dem man kan finde i onlinebutikken?

Vores samlede sortiment er i onlinebutikken på vores hjemmeside. Men vi får til stadighed nye produkter. De kan ses under "Nyheder". Hvis du synes, at der er noget, der mangler i vores sortiment, så skriv gerne til os pr. e-mail eller via kontaktformularen, så sender vi det videre til de produktansvarlige.

Brugerkonto

Er det nødvendigt at åbne en brugerkonto for at kunne købe hos expondo?

Nej, du kan sagtens handle på expondos hjemmeside uden at have en brugerkonto. I løbet af bestillingsprocessen skal du blot vælge "fortsæt uden brugerkonto". Du kan også afgive din bestilling ved at sende os en e-mail med oplysninger om varenummer, mængde, leverings- og evt. fakturaadresse.

Kan det betale sig at oprette en brugerkonto?

Der er fordele ved at have en brugerkonto:

- Det er hurtigere at bestille da du ikke behøver at indtaste de samme oplysninger igen.

- Din huskeliste bliver gemt til næste gang du logger på.

- Du har onlineadgang til information om dine igangværende og tidligere bestillinger.

- Og du kan altid ændre dine personlige oplysninger såsom brugernavn, e-mail og password.

Jeg har glemt mit password. Hvordan får jeg et nyt?

Gå til siden hvor du logger på og klik "glemt password". Der vil herefter blive sendt en automatisk e-mail til den e-mail-adresse, du opgav, da du oprettede brugerkontoen. E-mailen indeholder et link hvormed du kan nulstille og generere et nyt password. Linket er kun gyldigt i 2 timer. Hvis der er gået mere end 2 timer, skal du starte forfra ved at klikke "glemt password" igen.

Kan jeg slette min konto?

Ja, du kan til enhver tid slette din konto. For at slette din konto, så send os en e-mail via kontaktformularen.

Personlige oplysninger

Hvad sker der med mine personlige oplysninger jeg indtaster, når jeg afgiver en bestilling?

Af hensyn til købsafviklingen, forsendelse o.s.v. er det nødvendigt at gemme dine personlige oplysninger i vores system. Når handlen er overstået, eller idet du vælger at slette din brugerkonto, beholder vi stadig dine personlige data i et vist tidsrum, da det er et krav fra skattemyndighederne. Når dette tidsrum er overstået, bliver de slettet.

Bliver mine personlige data opbevaret sikkert hos expondo?

Hos expondo er beskyttelse af personlige oplysninger i højsædet. Vi overholder persondataloven og anvender nyeste teknologi til at beskytte dine personlige data. Købsafviklingen i vores onlinebutik er SSL-krypteret, en sikkerhedsforanstaltning så uvedkommende ikke får adgang til dine personlige data. For yderligere oplysninger, se expondos erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger.

Bliver mine personlige oplysninger videregivet til andre?

Når du handler hos expondo, kan du være sikker på at dine personlige oplysninger bliver behandlet fortroligt. Når det drejer sig om bestillingsafvikling, betaling og levering, giver vi dine data videre til de relevante samarbejdspartnere. Ellers ikke. Vi videregiver aldrig dine personlige oplysninger i reklame- eller marketingsøjemed.

Kan jeg få slettet mine personlige data?

Hvis du ønsker, at vi skal slette dine personlige oplysninger fra systemet igen, eller hvis du har øvrige spørgsmål angående opbevaring og anvendelse af personlige oplysninger, vil vi bede dig skrive på info@expondo.dk eller benytte vores kontaktformular.

Nyhedsbrev

Hvor kan jeg tilmelde mig nyhedsbrevet?

Klik "tilmeld nyhedsbrev" forneden i midten på vores hjemmeside. Hvis du er logget ind på din kundekonto, kan du også tilmelde dig nyhedsbrevet den vej.

Kan jeg afmelde nyhedsbrevet?

Du kan når som helst afmelde nyhedsbrevet. Følg linket nederst i nyhedsbrevet eller tag kontakt til os pr. e-mail. Derefter bliver din e-mail-adresse slettet fra den automatiske distributionsliste.